Revolucja cyfrowa w Twoim sklepie – czas wejść do świata online

Tomek Michalski, Ecommerce Revolution,

Trend transformacji cyfrowej od kilku lat zmienia spojrzenie na prowadzenie nowoczesnego biznesu. Dotyczy to również branży e-commerce, która przeżywa prawdziwy rozkwit. Nie czekajmy dłużej – revolucja cyfrowa w Twoim sklepie to konieczność. Czas wejść do świata online!

W dzisiejszym artykule przedstawiamy, na czym polega digitalizacja sprzedaży i od czego zacząć przeniesienie działalności sklepu tradycyjnego do internetu. Pokażemy Ci też, jakie są zalety uruchomienia sprzedaży online. Zapraszamy do lektury!

Na czym polega digitalizacja sprzedaży w sklepie?

Rozpoczniemy od odpowiedzi na pytanie, na czym polega digitalizacja sprzedaży w sklepie. Pierwszym krokiem z pewnością powinien być wybór odpowiednich kanałów. Masz do wyboru uruchomienie sprzedaży na marketplace lub we własnym sklepie internetowym. Platformy sprzedażowe takie jak Allegro czy Amazon dostarczają Ci gotowy ekosystem, pozwalający na umieszczenie w nich swoich produktów i dotarcie do milionów potencjalnych odbiorców. W zamian serwisy marketplace pobierają opłaty prowizyjne za obecność Twojej marki i sprzedaż towarów.

Przedsiębiorcy, którzy dysponują odpowiednim budżetem, mogą zdecydować się na uruchomienie własnego sklepu internetowego. Tradycyjny handel związany jest z posiadaniem magazynu oraz zespołu zajmującego się logistyką, obsługą klienta czy aspektami operacyjnymi. Dzięki temu wystartowanie z własną platformą sprzedażową będzie dla Ciebie dużo prostsze, niż w przypadku początkujących sprzedawców. Jednocześnie zyskasz możliwość pełnej kontroli nad wizerunkiem swojej marki w sieci i skorzystania z narzędzi takich jak pozycjonowanie SEO.

 

Od czego zacząć przeniesienie sprzedaży do internetu?

Zanim zabierzesz się za digitalizację sprzedaży i uruchomienie własnego sklepu warto rozważyć, od czego w ogóle zacząć przeniesienie do internetu. Poniżej przedstawiamy Ci kilka aspektów, o których zdecydowanie powinieneś pamiętać.

 

Stwórz dobry plan – strategię obecności sklepu w internecie

Przede wszystkim stwórz dobry plan digitalizacji sprzedaży – strategię obecności sklepu w internecie. Nie musi to być obszerny dokument. Najważniejsze, by spisać kroki, jakie chcesz wykonać na drodze do uruchomienia e-sklepu oraz cele, jakie zamierzasz osiągnąć. Mogą to być aspekty takie jak zakup domeny i hostingu, konsultacja ze specjalistą e-commerce czy integracja sprzedaży w kilku kanałach marketplace. Rozważ też obecność w mediach społecznościowych!

 

Przemyśl obecność w marketplace oraz we własnym sklepie

Czy Twoje produkty nie wymagają przygotowania szczegółowej specyfikacji wymagań ze strony klienta? Czy mogą być sprzedawane zarówno we własnym sklepie, jak i na Allegro czy Amazonie? Jeśli tak, to wykorzystaj ten fakt i uruchom sprzedaż na platformach marketplace. Niech nie zwiedzie Cię konieczność obsługi kilku paneli użytkownika. Narzędzia e-commerce automation takie jak BaseLinker pozwolą Ci na zarządzanie kilkoma sklepami z jednego, intuicyjnego panelu.

 

Zadbaj o efektywne wykorzystanie marketingu internetowego

Żeby klienci chcieli kupować to… Musisz do nich dotrzeć! Wydaje się proste, prawda? Jeżeli zadbasz o efektywne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi marketingu internetowego, to na pewno będzie Ci łatwiej. O jakich aspektach powinieneś pomyśleć w pierwszej kolejności?

  • Newsletter i e-mail marketing.
  • Media społecznościowe – Facebook, Instagram, LinkedIn.
  • Content marketing i pozycjonowanie SEO.

Możesz rozważyć też zastosowanie nieszablonowych i mniej popularnych metod dotarcia do potencjalnych nabywców. Jedną z nich może być stosowanie narzędzi monitoringu internetu (np. Brand 24). W ten sposób możesz znaleźć osoby, które aktualnie poszukują Twoich produktów.

 

Poinformuj obecnych klientów o możliwości zakupów online

Planujesz digitalizację sprzedaży, a aktualnie jesteś właścicielem tradycyjnego sklepu stacjonarnego? To doskonale, bo z pewnością masz już bazę stałych i zaufanych klientów! Poinformuj ich o możliwości zrobienia zakupów online. Jeżeli oferowane przez Ciebie towary dystrybuujesz w formie wysyłkowej na terenie całej Polski lub Europy, to może się okazać, że w ten sposób dotrzesz do ich rodzin i przyjaciół – setek nowych potencjalnych klientów!

 

Jakie są zalety uruchomienia sklepu online i digitalizacji sprzedaży?

Własne miejsce w sieci, gdzie możesz oferować swoje produkty to szereg korzyści dla Twojego biznesu. Jakie są zalety uruchomienia sklepu online?

  • Dostęp do milionów klientów z całego świata.
  • Możliwość budowy własnej marki w internecie.
  • Dostępność Twoich produktów przez 24 godziny na dobę.

Chciałbyś dodać coś od siebie? Widzisz więcej korzyści z uruchomienia własnego sklepu internetowego? Daj nam znać – napisz o tym na naszej grupie na Facebooku!

 

Wejdź do świata online z Ecommerce Revolution!

Czy wiesz, że przenosząc swój biznes do świata online, możesz zyskać więcej czasu dla siebie, jednocześnie zwiększając zyski? Wystarczy, że skontaktujesz się z nami! Pokażemy Ci, jak wykorzystać BaseLinker – nowoczesne narzędzie automatyzacji sprzedaży e-commerce – do oddelegowania szeregu zadań wirtualnemu pracownikowi!

Newsletter

Zaczekaj! Nie zostań w tyle

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj wartościowe porady, jak skutecznie zautomatyzować swój biznes e-commerce oraz zwiększyć zyski w sprzedaży zagranicznej. Same konkrety, zero spamu!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK