Praca w e-commerce – jak zacząć? ?

Tomek Michalski, Ecommerce Revolution,

Sprzedaż internetowa jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów nowoczesnej gospodarki. Nic dziwnego, że dla wielu osób atrakcyjną perspektywą zawodową wydaje się być praca w e-commerce. Jak zacząć swój rozwój w branży ecommerce? Zapraszamy do lektury!

Co to jest e-commerce? ?

Handel elektroniczny, czyli e-commerce to określenie gałęzi gospodarki skupiającej się na sprzedaży towarów i usług w internecie. Zdecydowanie warto się nią zainteresować! Według danych pochodzących z raportu OC&C Strategy Consultants już w 2024 roku w samej Polsce wartość rynku ecommerce ma osiągnąć 118 miliardów złotych. Sektor handlu elektronicznego ma rosnąć w naszym kraju z dynamiką na poziomie 14% rok do roku.

Warto pamiętać, że e-commerce to nie tylko sklepy internetowe. To również praca agencji reklamowych czy firm dostarczających narzędzia do automatyzacji sprzedaży w internecie. Jeżeli interesuje Cię wykorzystanie systemów ecommerce automation w biznesie, to koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem na temat oprogramowania BaseLinker. Narzędzie pozwala na automatyzację szeregu procesów w sklepie internetowym.

Kto może znaleźć pracę w e-commerce? ?

Wiesz już, czym dokładnie jest handel elektroniczny. Przyszedł czas, by odpowiedzieć sobie na pytanie, kto może znaleźć pracę w e-commerce. Jacy specjaliści są potrzebni w sklepach internetowych oraz firmach wspierających sprzedaż w internecie?

? Obsługa klienta w e-commerce

Kontakt z klientami to jedno z podstawowych zadań, jakie czekają na osoby chcące spróbować swoich sił w e-commerce. Obsługa może być częściowo zautomatyzowana, ale nic nie zastąpi kontaktu z żywym człowiekiem.

? Digital Marketing w sklepie internetowym

Budowanie świadomości marki nowego sklepu internetowego to długotrwały proces. W jego realizacji pomagają specjaliści z zakresu Digital Marketingu. Są wśród nich zarówno osoby zajmujące się Social Media, jak i pozycjonowaniem SEO czy contentem.

? Programowanie w ecommerce

Nim sklep internetowy zacznie działać, trzeba go zbudować. Budową platform sprzedażowych zajmują się webdeveloperzy i webdesignerzy wspierani przez specjalistów UX oraz grafików komputerowych.

? Wdrożenia e-commerce automation

Jak wcześniej wspomnieliśmy, handel elektroniczny to również szereg narzędzi z zakresu e-commerce automation. Wdrożenia BaseLinkera i innych systemów automatyzacji to kolejny obszar, w którym możesz rozwinąć swoje skrzydła.

⚖ Prawo w handlu internetowym

Sklep internetowy to również szereg aspektów prawnych – regulaminy sprzedaży, zwrotów i akcji promocyjnych czy aspekty związane z przetwarzaniem danych osobowych (RODO). To praca dla wykwalifikowanych prawników oraz wyspecjalizowanych kancelarii.

Wymieniliśmy zaledwie kilka obszarów, których zakres koresponduje z działaniami podejmowanymi w handlu elektronicznym. Pamiętaj, że e-commerce to również optymalizacja procesów logistycznych czy księgowość i finanse.

Jakie umiejętności są potrzebne w e-commerce? ?

Przyszły ekspert w branży ecommerce nie musi znać na starcie mechanizmu działania wszystkich serwisów marketplace czy mieć doświadczenie w zarządzaniu. Jakie umiejętności mogą być potrzebne w e-commerce?

  • Znajomość trendów branżowych oraz specyfiki platform handlowych Allegro, Amazon czy OLX.
  • Umiejętność obsługi WordPressa, WooCommerce, PrestaShop czy platformy Magento.
  • Doświadczenie w analizie danych z użyciem Google Analytics.
  • Zdolności kreatywne w zakresie copywritingu czy tworzenia grafiki komputerowej.
  • Orientację w budowaniu kampanii reklamowych CPC – Facebook Ads czy Google Ads.

Zdecydowanie przydatne są także umiejętności z zakresu projektowania UX oraz CX, a także znajomość języków obcych. Oczywiście nie musisz potrafić wszystkiego – wystarczy, że wyspecjalizujesz się w jednym obszarze, a masz duże szanse na pracę w e-commerce.

Jak zacząć drogę do pracy w branży e-commerce? ?

Zastanawiasz się, jak zacząć drogę do pracy w branży e-commerce? Pierwszy krok zawsze jest najtrudniejszy. Wystarczy jednak, że zainteresujesz się obszarem, który wydaje Ci się najbardziej atrakcyjny w danym momencie. Możesz zacząć od poznania narzędzi Digital Marketingu oraz zasad webwritingu. Umiejętności pisarskie zdecydowanie przydają się podczas tworzenia opisów produktów i kategorii w sklepie internetowym.

Nie martw się, jeżeli nie zostałeś obdarzony tzw. lekkim piórem. E-commerce to również miejsce dla osób uzdolnionych graficznie. Stwórz identyfikację graficzną wyimaginowanej marki sklepu internetowego i zacznij budować swoje portfolio. Jeżeli grafika komputerowa nie jest Twoją mocną stroną, to możesz również spróbować budowy e-sklepu z użyciem WordPressa ze wtyczką WooCommerce. Jednocześnie rozpocznij naukę HTML5, CSS3 oraz JavaScript.

Chcesz od razu rzucić się na głęboką wodę i uruchomić sprzedaż w internecie? To duże wyzwanie! Jeżeli jednak uważasz, że własny sklep internetowy to dobra droga na początek przygody z e-commerce, to spróbuj sprzedaży w modelu logistycznym dropshipping. Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć w artykule „Dropshipping, fulfillment czy tradycyjna sprzedaż w internecie – od czego zacząć w e-commerce?” dostępnym w naszej Bazie Wiedzy.

Pracuj z najlepszymi – dołącz do Ecommerce Revolution! ?

Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomoże Ci obrać ścieżkę zawodową w drodze na wymarzone stanowisku. Być może sam staniesz się niebawem właścicielem małego, acz prężnie rozwijającego się sklepu internetowego? Niezależnie od drogi, którą wybierzesz, trzymam za Ciebie kciuki! A jeżeli szukasz pracy w e-commerce, to dołącz do Ecommerce Revolution i pracuj z najlepszymi!

Newsletter

Zaczekaj! Nie zostań w tyle

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj wartościowe porady, jak skutecznie zautomatyzować swój biznes e-commerce oraz zwiększyć zyski w sprzedaży zagranicznej. Same konkrety, zero spamu!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK