Jakie narzędzia pomogą rozwinąć Twój biznes e-commerce?

Tomek Michalski, Ecommerce Revolution,

Prowadzenie własnej działalności w internecie daje Ci dostęp do setek milionów potencjalnych klientów. To także możliwość skorzystania z wielu rozwiązań w zakresie marketingu i sprzedaży. W tym gąszczu możliwości łatwo się pogubić! Właśnie dlatego dziś odpowiadamy na pytanie, jakie narzędzia pomogą rozwinąć Twój biznes e-commerce. Zapraszamy do Revolucyjnej Lektury!

Co wpływa na rozwój sklepów internetowych i firm z branży e-commerce?

Z każdym rokiem pojawiają się nowe aplikacje, platformy oraz możliwości dla firm opierających swoją działalność na obecności w internecie. Dotyczy to również e-sklepów! Co wpływa na rozwój sklepów internetowych i firm z branży e-commerce?

  1. Optymalizacja sklepu internetowego – uruchomienie strony www i zamieszczenie na niej treści, produktów czy bloga firmowego to dopiero początek przygody. Dbałość o optymalne działanie sklepu pod względem wydajności czy aspektów UX/UI to proces ciągły.
  2. Pozycjonowanie SEO – niektórzy mawiają „nie ma Cię w Google, to nie ma Cię nigdzie”. Działania z zakresu SEO mają na celu poprawę widoczności strony www w wyszukiwarce, a w konsekwencji wywindowanie jej do TOP10 wyników wyszukiwania.
  3. Kampanie reklamowe – płatne reklamy w wyszukiwarce Google oraz mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn czy Instagram) stanowią doskonałe uzupełnienie pozycjonowania SEO i poprawy widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.
  4. Influencer marketing – współpraca z blogerami, vlogerami czy celebrytami to dla wielu wciąż kontrowersyjny temat. Warto jednak pamiętać, że podjęcie współpracy z osobą, której grupa docelowa pokrywa się z naszą, może radykalnie poprawić wyniki sprzedażowe.
  5. Platformy marketplace – dla wielu przedsiębiorców internetowych głównym kanałem sprzedaży pozostaje własny sklep. Budowanie świadomości marki czy ekspansja międzynarodowa to cele, w których realizacji może pomóc obecność na marketplace.
  6. Automatyzacja procesów – rozwój sklepu wiąże się z koniecznością zatrudniania dodatkowego personelu, który wykonuje często powtarzalne i niezbyt rozwojowe czynności. Warto zainteresować się możliwościami automatyzacji procesów w e-commerce.
  7. Budowanie lojalności – stali, powracający klienci to klucz do sukcesu firmy niezależnie od branży. Dla sprzedaży internetowej lojalny konsument to mały ambasador marki. Warto o niego dbać. Jego działania mogą nam pomóc w pozyskaniu nowych klientów.

Wymieniliśmy kilka najważniejszych aspektów, na które powinieneś zwrócić uwagę w strategii rozwoju sklepu. Pamiętaj jednak, że e-commerce rozwija się dynamicznie i wciąż powstają nowe narzędzia. Warto być na bieżąco i śledzić nas na Facebooku.

Jak zadbać o swoją wizytówkę w sieci, czyli optymalizacja sklepu internetowego!

Strona www, na której przedstawiasz ofertę swojego e-sklepu to Twoja wizytówka w sieci. To cyfrowa twierdza, o którą powinieneś dbać. Kluczem do tego jest optymalizacja sklepu internetowego. O jakich aspektach optymalizacji musisz pamiętać?

  1. Unikatowe treści – zdecydowanie należy zadbać, by zarówno zdjęcia, jak i teksty na stronie nie były skopiowane z innych miejsc. Treści muszą być unikatowe. W przeciwnym razie Twoja witryna może obniżyć swój ranking w wyszukiwarce Google.
  2. Maksimum wydajności – czynnikiem rankingowym wyszukiwarki, a zarazem aspektem, który wpływa na zadowolenie użytkowników, jest szybkość ładowania się strony. Zadbaj więc o maksymalizację wydajności – od strony hostingu www, jak i samego kodu.
  3. Responsywność – dopasowanie do ekranów urządzeń mobilnych jest istotnym aspektem, od którego zależy jakość korzystania z Twojego sklepu przez użytkowników tabletów oraz smartfonów. Wdrożenie technologii RWD to minimum, o którym musisz pamiętać.
  4. Aktualizacja CMS – wiele sklepów internetowych powstaje z użyciem rozwiązań takich jak WordPress ze wtyczką WooCommerce. Ze względu na bezpieczeństwo danych i stabilność serwisu należy regularnie aktualizować pliki systemu CMS.
  5. Aktualne informacje – nie ma nic gorszego niż zakup produktu, którego ostatecznie… nie ma na magazynie. Inny przykład to publikowanie ofert produktowych z nieaktualnymi opisami. Dlatego tak istotne jest dbanie o aktualne informacje na stronie internetowej.

Powyżej wspomnieliśmy o pięciu najważniejszych aspektach optymalizacji sklepu, na jakie powinien zwrócić uwagę każdy przedsiębiorca działający w branży e-commerce. Unikatowe treści, wysoka wydajność i responsywność z pewnością wpłyną pozytywnie na rozwój biznesu.

SEO, SEM i PPC – jak wykorzystać marketing internetowy w rozwoju e-commerce?

Początkujący właściciele biznesów internetowych często mogą spotkać się z mało mówiącymi skrótami SEO, SEM i PPC. Ich zrozumienie pozwala efektywnie wykorzystać marketing internetowy w rozwoju e-commerce. Pozycjonowanie SEO wyjaśniliśmy już wcześniej. Jest to ogół procesów, których celem jest poprawa pozycji strony w wyszukiwarce. Znaczenie ma zarówno optymalizacja wewnętrzna witryny (unikatowe treści oraz wydajność), jak i obecność linków odsyłających do naszej strony www z innych źródeł (blogów czy portali).

Skrót PPC oznacza Pay Per Click i jest kojarzony z płatnymi kampaniami reklamowymi rozliczanymi w modelu „za kliknięcie”. Do tego rodzaju reklam zalicza się ekosystem Google Ads oraz Facebook Ads. Efekty kampanii PPC mogą być widoczne dużo szybciej, niż pozycjonowanie SEO w wynikach organicznych. Warto jednak pamiętać, by w swojej strategii rozwoju uwzględnić zarówno pozycjonowanie SEO, jak i kampanie reklamowe PPC. To właśnie oba te zagadnienia składają się na ogół działań związanych z marketingiem wyszukiwarek internetowych, czyli SEM.

Czy influencer marketing sklepu internetowego w branży e-commerce ma sens?

Nierzadko doświadczeni już przedsiębiorcy zadają pytanie, czy influencer marketing sklepu internetowego w branży e-commerce ma sens. Przykłady wielu kampanii z udziałem znanych twórców pokazują, że jest to dobra droga, lecz musisz ją dobrze przemyśleć. Przede wszystkim reklama nie może być oparta o wrzucenie przypadkowego zdjęcia Twojego produktu na jeden z profili influencera w mediach społecznościowych. Kampania musi być zaplanowana, a współpraca musi uwzględniać pokrywające się grupy docelowe – twórcy internetowego oraz Twojego biznesu.

Czy sprzedaż w serwisach marketplace pomoże w rozwoju sklepu e-commerce?

Prowadzenie sprzedaży w serwisach marketplace może stanowić interesujące uzupełnienie obecności Twojej marki w formie tradycyjnego sklepu internetowego. Obecność na Allegro, Amazon czy Ebay może pomóc w rozwoju biznesu e-commerce. Dzięki niej możesz dotrzeć do grona potencjalnych klientów obecnych na platformach marketplace. To od Ciebie zależy, jak tę możliwość wykorzystasz. Pomyśl, w jaki sposób możesz skierować klientów portali aukcyjnych na stronę swojego sklepu internetowego i zachęcić do zrobienia zakupów bezpośrednio.

Jakie narzędzia do automatyzacji e-commerce pomogą rozwinąć biznes?

Delegowanie powtarzalnych procesów nowym pracownikom jest nieefektywne z punktu widzenia skalowania biznesu. Wymaga powiększania zespołu ludzi, którzy niekoniecznie są zainteresowani wykonywaniem tych samych czynności na tym samym stanowisku. Rodzi to problemy natury kadrowej. Rotacja pracowników może być dosyć wysoka. Czy można temu zaradzić? Odpowiedzią są nowoczesne narzędzia do automatyzacji e-commerce, które zdecydowanie pomogą rozwinąć biznes i wznieść sprzedaż na nowy poziom.

Jednym z wartych wspomnienia narzędzi e-commerce automation jest oprogramowanie BaseLinker. Pozwala ono na zautomatyzowanie szeregu powtarzalnych procesów w Twoim sklepie internetowym: księgowych, logistycznych czy związanych z obsługą klienta. Bardzo przydatną funkcjonalnością systemu jest możliwość integracji sprzedaży (zarządzania produktami czy polityką cenową) w sklepie internetowym oraz wielu kanałach marketplace. W efekcie korzystasz z jednego, intuicyjnego panelu, by zarządzać swoim internetowym imperium e-commerce.

Jak przyciągać nowych konsumentów, doceniając stałych klientów?

Na rynku jest wiele firm, które stawiają na przyciąganie nowych konsumentów, odkładając na bok budowanie relacji ze stałymi klientami. Istnieją też takie, które na piedestał wznoszą najbardziej lojalnych odbiorców. Jeżeli chcesz rozwinąć swój sklep, to zastanów się jak przyciągnąć nowych konsumentów, doceniając stałych klientów. Dobrym pomysłem jest stworzenie programu lojalnościowego i wysyłanie próśb o wystawienie rekomendacji do klientów, którzy wielokrotnie skorzystali z Twojej oferty. Zbudujesz w ten sposób lepszy wizerunek swojego e-commerce.

Postaw na Revolucyjną Współpracę z Ecommerce Revolution!

Mamy nadzieję, że nasz dzisiejszy artykuł dostarczył Ci wiedzy, dzięki której rozwiniesz swój sklep internetowy i wzniesiesz sprzedaż na nowy wyższy poziom! Jeżeli natomiast szukasz profesjonalnego wsparcia z zakresu e-commerce, to skontaktuj się z nami i postaw na Revolucyjną Współpracę z Ecommerce Revolution! Pomożemy Ci w automatyzacji procesów sprzedażowych i szybkiej ekspansji na rynki zagraniczne.

Newsletter

Zaczekaj! Nie zostań w tyle

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj wartościowe porady, jak skutecznie zautomatyzować swój biznes e-commerce oraz zwiększyć zyski w sprzedaży zagranicznej. Same konkrety, zero spamu!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK