Allegro, Amazon czy własny sklep – w jakich kanałach e-commerce warto sprzedawać?

Tomek Michalski, Ecommerce Revolution,

Prowadzenie handlu w internecie wiąże się z możliwością wyboru sprzedaży w jednym lub kilku miejscach. Allegro, Amazon czy własny sklep internetowy? W dzisiejszym artykule rozważamy, w jakich kanałach e-commerce warto sprzedawać. Zapraszamy do lektury!

 

Od czego zacząć sprzedaż w internecie – Allegro czy własny sklep?

Początkujący przedsiębiorcy, jak i właściciele tradycyjnych sklepów stacjonarnych nierzadko stoją przed dylematem – od czego zacząć sprzedaż w internecie. Zazwyczaj wybór ogranicza się do odpowiedzi na pytanie – Allegro czy własny sklep internetowy. Jeżeli dysponujesz dużym budżetem, możesz zainwestować w budowę strony sprzedażowej dopasowanej do indywidualnych potrzeb. Interesującym rozwiązaniem może być również wykorzystanie oprogramowania Shoper.

Alternatywą dla młodych przedsiębiorców, którzy nie posiadają dużych zasobów finansowych „na start” jest uruchomienie sprzedaży na jednej z platform marketplace – Allegro, Amazon czy polskie Morele lub Empik. Dodatkowym sposobem na skuteczne obniżenie progu wejścia jest skorzystanie z modelu logistycznego, jakim jest dropshipping. Pisaliśmy o nim w artykule: „Dropshipping, fulfillment czy tradycyjna sprzedaż w internecie – od czego zacząć w e-commerce?”.

 

Czy warto prowadzić sprzedaż internetową na platformach marketplace?

Rozważasz uruchomienie sklepu z wykorzystaniem jednego z popularnych serwisów – Allegro, Amazon czy Ebay? Przydatna będzie dla Ciebie odpowiedź na pytanie, czy warto prowadzić sprzedaż internetową na platformach marketplace. Jakie są korzyści tego rozwiązania?

  • Niskie koszty uruchomienia sprzedaży – zyskujemy dostęp do platformy sprzedażowej, bez konieczności dużych nakładów inwestycyjnych w budowę strony www. Rozliczenie zazwyczaj odbywa się w modelu prowizyjnym. Jeżeli dodatkowo wykorzystamy zalety dropshippingu – nie ponosimy również kosztów zatowarowania czy wynajmu magazynu.
  • Dostęp do lojalnej grupy konsumentów – wymienione wcześniej platformy marketplace to serwisy cieszące się dużą popularnością. Korzystają z nich miliony stałych klientów. Wybierając je, musimy skupić się na dopracowaniu naszej oferty i polityki cenowej, jednakże nie musimy korzystać z płatnych kampanii reklamowych, by dotrzeć do kupujących.
  • Gotowe narzędzia analityczne – często serwisy marketplace udostępniają przedsiębiorcom proste rozwiązania informatyczne do analizy sprzedaży. Nie muszą oni ponosić kosztów wdrożenia dedykowanego oprogramowania czy poświęcać czasu na ręczne wprowadzanie danych. Zyskują dostęp do przejrzystych raportów oraz wykresów.

Łatwa obsługa i dostęp do milionów potencjalnych klientów to z pewnością duże zalety korzystania z Allegro czy Amazon. Platformy marketplace posiadają też infrastrukturę, która jest dobrze przygotowana na wzrost ruchu w okresie świątecznym czy podczas akcji BlackWeek i BlackFriday.

 

Jakie są zalety sprzedaży we własnym sklepie e-commerce?

Przedsiębiorcy prowadzący już sklep stacjonarny dysponują większym budżetem na uruchomienie sprzedaży w internecie. Mogą zatem czerpać korzyści z budowy dedykowanego sklepu internetowego. Jakie są zalety sprzedaży we własnym sklepie e-commerce?

  • Niezależność działań – nie jesteś uzależniony od kierunku i strategii obranej przez twórców serwisu marketplace. Możesz kreować własną wizję platformy sprzedażowej.
  • Budowanie wizerunku – niezależność to możliwość budowy własnego brandu na arenie lokalnej, jak i międzynarodowej. Pamiętaj jednak o Twojego ochronie znaku towarowego.
  • Brak prowizji – prowadząc sprzedaż we własnym sklepie internetowym, nie ponosisz kosztów stałych lub prowizyjnych związanych z obecnością na platformie marketplace.
  • Elastyczność w ekspansji – sprzedaż nie jest zależna terytorialnie od zasięgu zewnętrznej platformy sprzedażowej. Ekspansja na rynki zagraniczne zależy wyłącznie od Ciebie.
  • Pełna kontrola nad obsługą klienta – niezależność od marketplace to możliwość kreowania własnych standardów jakości w zakresie obsługi kupujących i komunikacji z klientem.

Na rynku są dostępne rozwiązania umożliwiające szybkie wdrożenie sklepu internetowego w modelu SaaS, wśród których na wyróżnienie zasługuje Shoper. Wykorzystanie tego oprogramowania wiąże się z wyborem określonej opłaty abonamentowej.

 

Czy warto prowadzić sprzedaż wielokanałową w sklepie i na marketplace?

A gdyby tak połączyć siły i prowadzić sprzedaż wielokanałową – we własnym sklepie e-commerce oraz na platformach marketplace? To bardzo interesujące rozwiązanie, wykorzystywane przez wielu doświadczonych przedsiębiorców posiadających swój biznes w sieci. W ten sposób możesz dotrzeć do klientów obecnych na międzynarodowych marketplace i… Spróbować zachęcić ich do zrobienia kolejnego zakupu w Twoim sklepie poprzez atrakcyjne zniżki lub odpowiednią politykę cenową.

 

Jak efektywnie zarządzać sprzedażą w wielu kanałach? Poznaj BaseLinker!

Sprzedaż w wielu kanałach może wydawać się czasochłonnym zadaniem, wymagającym zatrudnienia zespołu pracowników. Czy da się efektywnie zarządzać wieloma kanałami e-commerce? Istnieją nowoczesne narzędzia informatyczne, które rozwiązują ten problem!

Poznaj BaseLinker – Twojego wirtualnego pracownika, który pomoże Ci w automatyzacji procesów i zarządzaniu wieloma kanałami e-commerce. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat jego możliwości, to skontaktuj się z nami! Odkryjemy przed Tobą wszystkie jego zalety!

Newsletter

Zaczekaj! Nie zostań w tyle

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj wartościowe porady, jak skutecznie zautomatyzować swój biznes e-commerce oraz zwiększyć zyski w sprzedaży zagranicznej. Same konkrety, zero spamu!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK