Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday?

Tomek Michalski, Ecommerce Revolution,

Okres wzmożonych zakupów podczas BlackFriday to duże wyzwanie dla firm z branży e-commerce. W dzisiejszym artykule przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym dowiesz się, jak przygotować sklep internetowy na Black Friday. Zapraszamy do lektury!

Czym jest Black Friday?

Na wstępie warto odpowiedzieć na pytanie, czym w ogóle jest Black Friday. Jest to dzień uznawany przez wielu za „Święto Szalonych Promocji”. To właśnie wtedy wiele sklepów internetowych oferuje niedostępne w innych terminach obniżki cen w wysokości nawet kilkudziesięciu procent. Często promocje dotyczą produktów, które zbyt długo zalegają w magazynie. Czarny Piątek swoją genezę ma w Stanach Zjednoczonych i odbywa się co roku w piątek po Dniu Dziękczynienia.

 

Co powinieneś zrobić w sklepie internetowym przed Black Friday?

Sklep internetowy to organizacja, na której prawidłowe działanie składa się szereg procesów. Warto o nie dbać przez cały rok, jednakże w okresie przedświątecznych szczytów sprzedażowych może to nie wystarczyć. Co powinieneś zrobić w sklepie internetowym przed Black Friday?

  1. Przeanalizuj najnowsze trendy w krajach, gdzie prowadzisz sprzedaż.
  2. Dokonaj selekcji produktów, które planujesz sprzedać podczas BlackFriday.
  3. Przemyśl i zaplanuj komunikację oraz marketing z odpowiednim wyprzedzeniem.
  4. Zadbaj o utrzymanie obsługi klienta na wysokim poziomie oraz terminów dostaw.
  5. Sprawdź, czy Twoja infrastruktura IT jest przygotowana na Black Friday.

Pamiętaj, że Czarny Piątek to czas, na który czeka wielu konsumentów. Klienci mają świadomość, że mogą wtedy dokonać planowanego zakupu wielokrotnie taniej. Warto więc komunikować planowane promocje wcześniej, by dotrzeć do odbiorców, na których najbardziej nam zależy.

 

Przeanalizuj trendy zakupowe w kraju, gdzie prowadzisz sprzedaż

Pierwszym krokiem, od którego powinieneś zacząć planowanie polityki cenowej z okazji Black Friday jest analiza trendów zakupowych. Mogą się one różnić w zależności od tego, w jakim kraju, bądź krajach prowadzisz sprzedaż. Według danych Black-Friday.Global w Polsce najczęściej wybieranymi produktami podczas Czarnego Piątku są urządzenia elektroniczne oraz sprzęt AGD. Rzadziej konsumenci wybierają kosmetyki i perfumy, a na samym końcu znajduje się odzież.

 

Wybierz towary, które chcesz sprzedać taniej podczas BlackFriday

Jeżeli przeanalizowałeś już trendy zakupowe oraz stany magazynowe w swoim sklepie, to możesz przystąpić do kolejnego kroku. Wybierz towary, które chcesz sprzedać taniej podczas BlackFriday. Klienci podczas Czarnego Piątku często działają impulsywnie – widząc atrakcyjną obniżkę, dokonują zakupu. Nie zastanawiają się, czy rzeczywiście dany produkt jest im potrzebny. W ten sposób możesz łatwo opróżnić magazyn z pozycji, których sprzedaż była wcześniej stosunkowo niska.

 

Zaplanuj komunikację i marketing dla Black Friday z wyprzedzeniem

Nawet najlepiej przemyślana polityka cenowa i atrakcyjne zniżki nie zostaną zauważone, jeżeli nie powiesz tego swoim klientom. Pamiętaj, że równie istotna jest zaplanowana z wyprzedzeniem komunikacja i marketing. Dzięki temu konsumenci dowiedzą się, co szykujesz z okazji Black Friday i będą z niecierpliwością wyczekiwali uruchomienia promocji w sklepie. Interesującym pomysłem może być wydłużenie Czarnego Piątku i obniżenie cen również w najbliższy weekend.

 

Zadbaj o wysoką jakość obsługi klienta w czasie Black Friday

Odpowiednia komunikacja atrakcyjnych zniżek to klucz do przyciągnięcia konsumentów i zwiększenia sprzedaży w okresie Black Friday. Pamiętaj, że równie ważna jest obsługa klienta po zakupie. Czarny Piątek to czas, kiedy do Twojego e-commerce może zajrzeć wielu nowych internautów. Zadbaj więc, by stali się oni stałymi klientami sklepu – dopilnuj, by ich pytania o produkty nie pozostały bez odpowiedzi, a przesyłki trafiły do ich domów tak szybko, jak to możliwe.

 

Sprawdź, czy Twoja infrastruktura IT obsłuży wzmożony ruch w sklepie

Zaplanowana wcześniej akcja marketingowa i dobra organizacja procesu logistycznego czy obsługi klienta na nic się zda jeżeli… Twój sklep internetowy nie działa! Infrastruktura IT musi być przygotowana na obsługę wzmożonego ruchu w okresie Black Friday. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z profesjonalnego serwera dedykowanego albo technologii Cloud. Ważne, by dostępną moc obliczeniową systemów informatycznych można było łatwo i szybko skalować.

 

Przygotuj sklep internetowy na Black Friday z Ecommerce Revolution!

Zbliża się końcówka listopada, a Ty odliczasz już dni do Czarnego Piątku. Zaplanowałeś akcję promocyjną. Obsługa klienta, logistyka i infrastruktura IT również działają bez zarzutu. Można byłoby jednak zaoszczędzić czasu na obsłudze sprzedaży w sklepie internetowym i kilku zagranicznych marketplace. Jak to zrobić? Odezwij się do nas, porozmawiajmy na temat wdrożenia BaseLinkera i razem przygotujmy Twój e-commerce na Black Friday!

Newsletter

Zaczekaj! Nie zostań w tyle

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj wartościowe porady, jak skutecznie zautomatyzować swój biznes e-commerce oraz zwiększyć zyski w sprzedaży zagranicznej. Same konkrety, zero spamu!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK