Skuteczny newsletter w sklepie internetowym ­čôž

Tomek Michalski, Ecommerce Revolution,

Poczta tradycyjna nie odesz┼éa w zapomnienie. Ewoluowa┼éa i dzi┼Ť bran┼╝a e-commerce mo┼╝e czerpa─ç korzy┼Ťci z tego, co oferuje jej nowoczesny e-mail marketing. Tematem dzisiejszego wpisu jest w┼éa┼Ťnie skuteczny newsletter w sklepie internetowym. Zapraszamy do revolucyjnej lektury! ­čÜÇ

Co to jest newsletter w sklepie internetowym? ­čĄö

Na pocz─ůtek odpowiemy na pytanie, co to jest newsletter w sklepie internetowym. W bezpo┼Ťrednim t┼éumaczeniu z j─Özyka angielskiego newsletter to ÔÇ×list z nowo┼ŤciamiÔÇŁ albo ÔÇ×biuletynÔÇŁ. Wiadomo┼Ť─ç email do bazy subskrybent├│w stanowi cz─Östo jedn─ů z form informowania o zbli┼╝aj─ůcych si─Ö promocjach, akcjach rabatowych czy nowych pozycjach w asortymencie. Okazuje si─Ö jednak, ┼╝e e-mail marketing w e-commerce to narz─Ödzie, w kt├│rym drzemie jeszcze wi─Ökszy potencja┼é!

Badania przeprowadzone przez Direct Marketing Association wykaza┼éy, ┼╝e mailing marketingowy jest bardzo efektywnym kana┼éem sprzeda┼╝owym ÔÇô osi─ůga zwrot z inwestycji ROI na poziomie nawet 4300%. Z kolei research prowadzony w 2020 roku przez Hubspot dowi├│d┼é, ┼╝e a┼╝ 59% klient├│w podejmuje decyzje zakupowe na podstawie newslettera w sklepie internetowym. Ponadto a┼╝ 80% w┼éa┼Ťcicieli e-commerce stwierdzi┼éo, ┼╝e e-mail marketing to najskuteczniejsze narz─Ödzi sprzeda┼╝owe.

Mnogo┼Ť─ç, a zarazem ulotno┼Ť─ç komunikat├│w reklamowych emitowanych w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych czy na stronach internetowych sprawia, ┼╝e newsletter jest atrakcyjn─ů alternatyw─ů dla popularnych kana┼é├│w komunikacji. Przede wszystkim tre┼Ťci, kt├│re trafi─ů na skrzynk─Ö u┼╝ytkownika, nie znikaj─ů, w przeciwie┼ästwie do reklam przedstawianych na Facebooku czy Instagramie. Baza mailowa pozwala te┼╝ na uniezale┼╝nienie si─Ö od kaprys├│w Social Media.

Skuteczny newsletter w sklepie internetowym ÔÇô jak zacz─ů─ç? ­čôž

Wiesz ju┼╝, ┼╝e e-mail marketing w e-commerce to efektywne narz─Ödzie komunikacji, dzi─Öki kt├│remu mo┼╝esz znacz─ůco podnie┼Ť─ç sprzeda┼╝. Jak zatem zacz─ů─ç tworzy─ç skuteczny newsletter w sklepie internetowym? Poni┼╝ej kilka wskaz├│wek!

­čô« Pozyskiwanie adres├│w e-mail w e-commerce

Pierwszym aspektem, o kt├│rym powiniene┼Ť pomy┼Ťle─ç, jest pozyskiwanie adres├│w e-mail w e-commerce. Jakie sposoby mo┼╝esz wykorzysta─ç do budowania bazy mailingowej?

  • Wyskakuj─ůce okienko ÔÇô pop-up informuj─ůcy o mo┼╝liwo┼Ťci zapisu do newslettera w zamian za kod rabatowy na pierwsze zakupy w sklepie internetowym to jedna z najpopularniejszych metod pozyskiwania adres├│w email.
  • Formularze zapisu ÔÇô strona g┼é├│wna witryny, podstrony produktowe czy firmowy blog to miejsca, gdzie mo┼╝esz umie┼Ťci─ç formularze zapisu do newslettera. Warto r├│wnie┼╝ uwzgl─Ödni─ç odpowiednie pola w procesie zam├│wienia.
  • Kampanie reklamowe ÔÇô jedn─ů z rzadziej wykorzystywanych, lecz wartych uwagi metod pozyskiwania adres├│w w dzia┼éaniach e-mail marketingowych dla e-commerce s─ů reklamy Lead Ads na Facebooku. W zamian za zapis zaoferuj korzy┼Ť─ç ÔÇô rabat lub bezp┼éatny ebook.

Planuj─ůc rozpocz─Öcie budowania bazy mailingowej, nie zapomnij, ┼╝e adres e-mail stanowi informacj─Ö chronion─ů przez RODO. Stw├│rz polityk─Ö prywatno┼Ťci sklepu internetowego i popro┼Ť u┼╝ytkownika o akceptacj─Ö dokumentu przy zapisie do newslettera.

­čÄĘ Kreatywna wiadomo┼Ť─ç powitalna w newsletterze

Hurra! Uda┼éo si─Ö! Pozyska┼ée┼Ť pierwszych klient├│w do swojej bazy mailingowej. Warto by┼éoby ich mi┼éo przywita─ç. Niech pos┼éu┼╝y do tego kreatywna wiadomo┼Ť─ç powitalna w newsletterze sklepu internetowego. Stw├│rz prosty, ale anga┼╝uj─ůcy komunikat, kt├│ry sprawi, ┼╝e konsument z niecierpliwo┼Ťci─ů b─Ödzie czeka┼é na kolejny mail od Ciebie. Poinformuj go, z jak─ů cz─Östotliwo┼Ťci─ů b─Öd─ů wysy┼éane wiadomo┼Ťci i co b─Öd─ů zawiera┼éy, a na koniec daj obiecan─ů zni┼╝k─Ö.

­čĄŁ Informuj, edukuj i buduj lojalno┼Ť─ç klienta e-commerce

Podstaw─ů skutecznego newslettera w sklepie internetowym jest atrakcyjna, zr├│┼╝nicowana tre┼Ť─ç, kt├│ra przyci─ůga odbiorc─Ö. Informuj, edukuj i buduj lojalno┼Ť─ç klienta e-commerce poprzez maile zawieraj─ůce tre┼Ťci informacyjne (nowe produkty i promocje) oraz edukacyjne (ciekawostki, poradniki dotycz─ůce oferowanego asortymentu czy linki do bloga i YouTube). Zaplanuj sw├│j newsletter tak, by stanowi┼é synergiczny element dzia┼éa┼ä obok artyku┼é├│w blogowych czy film├│w.

Jakie s─ů zalety e-mail marketingu w sklepie internetowym? Ôťů

Wysoka stopa zwrotu z inwestycji w newsletter to jedna z wielu korzy┼Ťci, jakie niesie za sob─ů budowanie bazy mailingowej w e-commerce. Jakie jeszcze s─ů zalety e-mail marketingu w sklepie internetowym?

  • Mierzalno┼Ť─ç ÔÇô narz─Ödzia do dzia┼éa┼ä email marketingowych umo┼╝liwiaj─ů szczeg├│┼éowe mierzenie i analiz─Ö efektywno┼Ťci kampanii, np. sprawdzanie liczby klikni─Ö─ç czy pomiar wsp├│┼éczynnika otwar─ç wiadomo┼Ťci.
  • Personalizacja ÔÇô pami─Ötaj, by formularz do zapisu na newsletter w e-commerce, opr├│cz adresu e-mail, zawiera┼é pole imi─Ö. Dzi─Öki temu spersonalizujesz wiadomo┼Ťci, co zwi─Ökszy zaanga┼╝owanie i skr├│ci dystans pomi─Ödzy konsumentem a Twoj─ů mark─ů.
  • Komunikacja ÔÇô w zale┼╝no┼Ťci od potrzeb i Twojego pomys┼éu na e-mail marketing w sklepie internetowym, mo┼╝esz umo┼╝liwi─ç klientowi dwustronn─ů komunikacj─Ö. Zapytaj, czy jest zadowolony z Twojej obs┼éugi albo czego brakuje mu w Twoim asortymencie.
  • Ekskluzywno┼Ť─ç ÔÇô u┼╝ytkownicy zapisani do listy mailingowej nierzadko stanowi─ů sta┼éych, najbardziej zaanga┼╝owanych u┼╝ytkownik├│w Twojej platformy sprzeda┼╝owej. Zadbaj, by ich lojalno┼Ť─ç by┼éa doceniona i przedstaw im ekskluzywne tre┼Ťci niedost─Öpne nigdzie indziej.
  • Elastyczno┼Ť─ç ÔÇô wiadomo┼Ťci e-mail w newsletterze sklepu internetowego daj─ů tw├│rcy dowolno┼Ť─ç formy. Email mo┼╝e mie─ç form─Ö tekstow─ů, zawiera─ç linki albo stanowi─ç atrakcyjn─ů graficznie kreacj─Ö reklamow─ů. Wszystko zale┼╝y od Ciebie!

Pami─Ötaj, ┼╝e newsletter w e-commerce to miejsce, gdzie mo┼╝esz testowa─ç r├│┼╝ne formaty wiadomo┼Ťci, wprowadzaj─ůce badania A/B. Mo┼╝esz por├│wnywa─ç zar├│wno rozmaite projekty tre┼Ťci, jak i dni czy godziny wysy┼éki.

Jak skutecznie prowadzi─ç newsletter w e-commerce? ­čĺ¬

Pozna┼ée┼Ť ju┼╝ zalety i podstawowe aspekty prowadzenia kampanii z zakresu e-mail marketingu w sklepie internetowym. Przyszed┼é wi─Öc czas, by dowiedzie─ç si─Ö, jak skutecznie prowadzi─ç newsletter w e-commerce!

­čôő Realizuj plan

Niezale┼╝nie od tego, czy masz za sob─ů armi─Ö do┼Ťwiadczonych specjalist├│w ds. marketingu, czy samodzielnie rozwijasz sw├│j pierwszy sklep internetowy w dropshippingu. Realizuj plan i nie podejmuj impulsywnych dzia┼éa┼ä. Sp├│jno┼Ť─ç i konsekwencja to podstawa sukcesu w mailingu!

­čž¬ Testuj

Wys┼éa┼ée┼Ť ju┼╝ do swojej bazy mailowej kilka newsletter├│w. Widzisz pierwsze efekty dzia┼éa┼ä z zakresu e-mail marketingu w swoim e-commerce. Zastan├│w si─Ö, czy na pewno wysy┼éasz maile o odpowiedniej godzinie. A mo┼╝e warto zmieni─ç CTA? Testuj! Wykorzystaj do tego testy A/B.

­čöČ Analizuj

Prowadzisz kampanie e-mail marketingowe ju┼╝ od d┼éu┼╝szego czasu. Zd─ů┼╝y┼ée┼Ť przeprowadzi─ç szereg test├│w A/B, by sprawdzi─ç, jakie formaty najlepiej konwertuj─ů w┼Ťr├│d Twoich odbiorc├│w. Przeanalizuj statystyki, jakie udost─Öpnia Ci platforma newslettera, z kt├│rej korzystasz. Mo┼╝e warto co┼Ť zmieni─ç?

ÔÜÖ Automatyzuj

R─Öczne, powtarzalne czynno┼Ťci ju┼╝ dawno przesta┼éy by─ç efektywne, szczeg├│lnie w bran┼╝y e-commerce. Newsletter to kolejny aspekt, kt├│ry mo┼╝esz zautomatyzowa─ç przy u┼╝yciu narz─Ödzi marketing automation. Tw├│rz skuteczn─ů tre┼Ť─ç ÔÇô niech automatyzacja zajmie si─Ö reszt─ů!

­čśä Zaskakuj

Konsekwentnie realizujesz plan na e-mail marketing. Przeprowadzasz testy A/B i analizujesz wyniki. Automatyzacja pozwoli┼éa Ci ograniczy─ç czas potrzebny na realizacj─Ö newslettera do minimum. Czy mo┼╝esz zrobi─ç co┼Ť wi─Öcej? Oczywi┼Ťcie! Pomy┼Ťl, jak zaskoczy─ç odbiorc├│w i wyr├│┼╝ni─ç si─Ö na tle konkurencji!

Czy e-mail marketing to recepta na porzucone koszyki? ­čŤĺ

Jedn─ů z najwi─Ökszych bol─ůczek bran┼╝y e-commerce jest brak finalizacji transakcji w sklepie internetowym. Czy e-mail marketing to recepta na porzucone koszyki? Okazuje si─Ö, ┼╝e wys┼éanie do klienta przypomnienia o niezako┼äczonych zakupach mo┼╝e stanowi─ç skuteczny czynnik wp┼éywaj─ůcy na powr├│t do sklepu i uko┼äczenie procesu zakupowego. W realizacji dzia┼éa┼ä mog─ů Ci pom├│c dost─Öpne narz─Ödzia marketing automation zintegrowane z newsletterem.

Revolucyjny e-mail marketing w Twoim sklepie internetowym! ­čÜÇ

Wysokie ROI na poziomie 4300% czy budowa w┼éasnej bazy odbiorc├│w, niezale┼╝nej od medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, to jedne z wielu korzy┼Ťci, jakie wynikaj─ů z w┼é─ůczenia newslettera do dzia┼éa┼ä marketingowych w e-commerce. Revolucyjny e-mail marketing w Twoim sklepie internetowym to tylko jeden z aspekt├│w, kt├│re pomog─ů Ci podnie┼Ť─ç sprzeda┼╝. Je┼╝eli chcesz skutecznie rozwin─ů─ç sw├│j biznes e-commerce, to um├│w si─Ö na konsultacj─Ö z nami. Porozmawiajmy o Twoim sukcesie!

Newsletter

Zaczekaj! Nie zostań w tyle

Zapisz si─Ö do naszego newslettera i otrzymuj warto┼Ťciowe porady, jak skutecznie zautomatyzowa─ç sw├│j biznes e-commerce oraz zwi─Ökszy─ç zyski w sprzeda┼╝y zagranicznej. Same konkrety, zero spamu!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK