Skuteczny newsletter w sklepie internetowym ?

Tomek Michalski, Ecommerce Revolution,

Poczta tradycyjna nie odeszła w zapomnienie. Ewoluowała i dziś branża e-commerce może czerpać korzyści z tego, co oferuje jej nowoczesny e-mail marketing. Tematem dzisiejszego wpisu jest właśnie skuteczny newsletter w sklepie internetowym. Zapraszamy do revolucyjnej lektury! ?

Co to jest newsletter w sklepie internetowym? ?

Na początek odpowiemy na pytanie, co to jest newsletter w sklepie internetowym. W bezpośrednim tłumaczeniu z języka angielskiego newsletter to „list z nowościami” albo „biuletyn”. Wiadomość email do bazy subskrybentów stanowi często jedną z form informowania o zbliżających się promocjach, akcjach rabatowych czy nowych pozycjach w asortymencie. Okazuje się jednak, że e-mail marketing w e-commerce to narzędzie, w którym drzemie jeszcze większy potencjał!

Badania przeprowadzone przez Direct Marketing Association wykazały, że mailing marketingowy jest bardzo efektywnym kanałem sprzedażowym – osiąga zwrot z inwestycji ROI na poziomie nawet 4300%. Z kolei research prowadzony w 2020 roku przez Hubspot dowiódł, że aż 59% klientów podejmuje decyzje zakupowe na podstawie newslettera w sklepie internetowym. Ponadto aż 80% właścicieli e-commerce stwierdziło, że e-mail marketing to najskuteczniejsze narzędzi sprzedażowe.

Mnogość, a zarazem ulotność komunikatów reklamowych emitowanych w mediach społecznościowych czy na stronach internetowych sprawia, że newsletter jest atrakcyjną alternatywą dla popularnych kanałów komunikacji. Przede wszystkim treści, które trafią na skrzynkę użytkownika, nie znikają, w przeciwieństwie do reklam przedstawianych na Facebooku czy Instagramie. Baza mailowa pozwala też na uniezależnienie się od kaprysów Social Media.

Skuteczny newsletter w sklepie internetowym – jak zacząć? ?

Wiesz już, że e-mail marketing w e-commerce to efektywne narzędzie komunikacji, dzięki któremu możesz znacząco podnieść sprzedaż. Jak zatem zacząć tworzyć skuteczny newsletter w sklepie internetowym? Poniżej kilka wskazówek!

? Pozyskiwanie adresów e-mail w e-commerce

Pierwszym aspektem, o którym powinieneś pomyśleć, jest pozyskiwanie adresów e-mail w e-commerce. Jakie sposoby możesz wykorzystać do budowania bazy mailingowej?

  • Wyskakujące okienko – pop-up informujący o możliwości zapisu do newslettera w zamian za kod rabatowy na pierwsze zakupy w sklepie internetowym to jedna z najpopularniejszych metod pozyskiwania adresów email.
  • Formularze zapisu – strona główna witryny, podstrony produktowe czy firmowy blog to miejsca, gdzie możesz umieścić formularze zapisu do newslettera. Warto również uwzględnić odpowiednie pola w procesie zamówienia.
  • Kampanie reklamowe – jedną z rzadziej wykorzystywanych, lecz wartych uwagi metod pozyskiwania adresów w działaniach e-mail marketingowych dla e-commerce są reklamy Lead Ads na Facebooku. W zamian za zapis zaoferuj korzyść – rabat lub bezpłatny ebook.

Planując rozpoczęcie budowania bazy mailingowej, nie zapomnij, że adres e-mail stanowi informację chronioną przez RODO. Stwórz politykę prywatności sklepu internetowego i poproś użytkownika o akceptację dokumentu przy zapisie do newslettera.

? Kreatywna wiadomość powitalna w newsletterze

Hurra! Udało się! Pozyskałeś pierwszych klientów do swojej bazy mailingowej. Warto byłoby ich miło przywitać. Niech posłuży do tego kreatywna wiadomość powitalna w newsletterze sklepu internetowego. Stwórz prosty, ale angażujący komunikat, który sprawi, że konsument z niecierpliwością będzie czekał na kolejny mail od Ciebie. Poinformuj go, z jaką częstotliwością będą wysyłane wiadomości i co będą zawierały, a na koniec daj obiecaną zniżkę.

? Informuj, edukuj i buduj lojalność klienta e-commerce

Podstawą skutecznego newslettera w sklepie internetowym jest atrakcyjna, zróżnicowana treść, która przyciąga odbiorcę. Informuj, edukuj i buduj lojalność klienta e-commerce poprzez maile zawierające treści informacyjne (nowe produkty i promocje) oraz edukacyjne (ciekawostki, poradniki dotyczące oferowanego asortymentu czy linki do bloga i YouTube). Zaplanuj swój newsletter tak, by stanowił synergiczny element działań obok artykułów blogowych czy filmów.

Jakie są zalety e-mail marketingu w sklepie internetowym? ✅

Wysoka stopa zwrotu z inwestycji w newsletter to jedna z wielu korzyści, jakie niesie za sobą budowanie bazy mailingowej w e-commerce. Jakie jeszcze są zalety e-mail marketingu w sklepie internetowym?

  • Mierzalność – narzędzia do działań email marketingowych umożliwiają szczegółowe mierzenie i analizę efektywności kampanii, np. sprawdzanie liczby kliknięć czy pomiar współczynnika otwarć wiadomości.
  • Personalizacja – pamiętaj, by formularz do zapisu na newsletter w e-commerce, oprócz adresu e-mail, zawierał pole imię. Dzięki temu spersonalizujesz wiadomości, co zwiększy zaangażowanie i skróci dystans pomiędzy konsumentem a Twoją marką.
  • Komunikacja – w zależności od potrzeb i Twojego pomysłu na e-mail marketing w sklepie internetowym, możesz umożliwić klientowi dwustronną komunikację. Zapytaj, czy jest zadowolony z Twojej obsługi albo czego brakuje mu w Twoim asortymencie.
  • Ekskluzywność – użytkownicy zapisani do listy mailingowej nierzadko stanowią stałych, najbardziej zaangażowanych użytkowników Twojej platformy sprzedażowej. Zadbaj, by ich lojalność była doceniona i przedstaw im ekskluzywne treści niedostępne nigdzie indziej.
  • Elastyczność – wiadomości e-mail w newsletterze sklepu internetowego dają twórcy dowolność formy. Email może mieć formę tekstową, zawierać linki albo stanowić atrakcyjną graficznie kreację reklamową. Wszystko zależy od Ciebie!

Pamiętaj, że newsletter w e-commerce to miejsce, gdzie możesz testować różne formaty wiadomości, wprowadzające badania A/B. Możesz porównywać zarówno rozmaite projekty treści, jak i dni czy godziny wysyłki.

Jak skutecznie prowadzić newsletter w e-commerce? ?

Poznałeś już zalety i podstawowe aspekty prowadzenia kampanii z zakresu e-mail marketingu w sklepie internetowym. Przyszedł więc czas, by dowiedzieć się, jak skutecznie prowadzić newsletter w e-commerce!

? Realizuj plan

Niezależnie od tego, czy masz za sobą armię doświadczonych specjalistów ds. marketingu, czy samodzielnie rozwijasz swój pierwszy sklep internetowy w dropshippingu. Realizuj plan i nie podejmuj impulsywnych działań. Spójność i konsekwencja to podstawa sukcesu w mailingu!

? Testuj

Wysłałeś już do swojej bazy mailowej kilka newsletterów. Widzisz pierwsze efekty działań z zakresu e-mail marketingu w swoim e-commerce. Zastanów się, czy na pewno wysyłasz maile o odpowiedniej godzinie. A może warto zmienić CTA? Testuj! Wykorzystaj do tego testy A/B.

? Analizuj

Prowadzisz kampanie e-mail marketingowe już od dłuższego czasu. Zdążyłeś przeprowadzić szereg testów A/B, by sprawdzić, jakie formaty najlepiej konwertują wśród Twoich odbiorców. Przeanalizuj statystyki, jakie udostępnia Ci platforma newslettera, z której korzystasz. Może warto coś zmienić?

⚙ Automatyzuj

Ręczne, powtarzalne czynności już dawno przestały być efektywne, szczególnie w branży e-commerce. Newsletter to kolejny aspekt, który możesz zautomatyzować przy użyciu narzędzi marketing automation. Twórz skuteczną treść – niech automatyzacja zajmie się resztą!

? Zaskakuj

Konsekwentnie realizujesz plan na e-mail marketing. Przeprowadzasz testy A/B i analizujesz wyniki. Automatyzacja pozwoliła Ci ograniczyć czas potrzebny na realizację newslettera do minimum. Czy możesz zrobić coś więcej? Oczywiście! Pomyśl, jak zaskoczyć odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji!

Czy e-mail marketing to recepta na porzucone koszyki? ?

Jedną z największych bolączek branży e-commerce jest brak finalizacji transakcji w sklepie internetowym. Czy e-mail marketing to recepta na porzucone koszyki? Okazuje się, że wysłanie do klienta przypomnienia o niezakończonych zakupach może stanowić skuteczny czynnik wpływający na powrót do sklepu i ukończenie procesu zakupowego. W realizacji działań mogą Ci pomóc dostępne narzędzia marketing automation zintegrowane z newsletterem.

Revolucyjny e-mail marketing w Twoim sklepie internetowym! ?

Wysokie ROI na poziomie 4300% czy budowa własnej bazy odbiorców, niezależnej od mediów społecznościowych, to jedne z wielu korzyści, jakie wynikają z włączenia newslettera do działań marketingowych w e-commerce. Revolucyjny e-mail marketing w Twoim sklepie internetowym to tylko jeden z aspektów, które pomogą Ci podnieść sprzedaż. Jeżeli chcesz skutecznie rozwinąć swój biznes e-commerce, to umów się na konsultację z nami. Porozmawiajmy o Twoim sukcesie!

Newsletter

Zaczekaj! Nie zostań w tyle

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj wartościowe porady, jak skutecznie zautomatyzować swój biznes e-commerce oraz zwiększyć zyski w sprzedaży zagranicznej. Same konkrety, zero spamu!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK