Rynek e-commerce w Brazylii – najważniejsze informacje
Barwny karnawał w Rio de Janeiro, piłka nożna i przepiękne krajobrazy. Właśnie z tym najczęściej kojarzy się República Federativa do Brasil. W artykule spojrzymy na Brazylię z innej perspektywy. Przedstawimy najważniejsze informacje na temat rynku e-commerce w Brazylii! Zapraszamy! ?
Sprzedaż internetowa w Brazylii – najważniejsze dane o rynku ?
Ogromny potencjał, jaki skrywa w sobie sprzedaż internetowa w Brazylii, sprawia że coraz więcej przedsiębiorców interesuje się tym rynkiem e-commerce. Wraz z postępującą globalizacją, rozwojem transportu i komunikacji, odległość, różnica czasu, kultury czy języków nie stanowi wyzwania dla rozwoju biznesu. Warto dodać, iż brazylijski ecommerce to ponad 200 mln potencjalnych klientów dla Twojego sklepu – nie sposób przejść obok nich obojętnie.
Gospodarka Brazylii uchodzi za jedną z najstabilniejszych, a zarazem największych wśród krajów Ameryki Południowej. Sam rynek e-commerce jest tutaj obecnie w stadium silnego wzrostu. Według danych za 2020 rok przychody brazylijskich sklepów internetowych wzrosły tylko w tym okresie o ponad 40%. Jednocześnie Brazylijczycy są entuzjastycznie nastawieni do mieszkańców Europy – zarówno turystów, jak i przedsiębiorców.
Konsumenci internetowi w brazylijskim e-commerce ??
Możliwość dotarcia do 200 mln potencjalnych klientów to duża zaleta wejścia na rynek e-sprzedaży w Brazylii. Konsumenci internetowi w brazylijskim e-commerce często nie mówią biegle po angielsku. Konieczne będzie uruchomienie sklepu w portugalskiej wersji językowej i zatrudnienie obsługi klienta znającej język. Inwestycja się opłaci – prognozowana sprzedaż ecommerce w Brazylii na 2022 r. to 39 mld USD (dla porównania w 2018 przychód wyniósł 28 mld USD).
Metody płatności i dostaw na rynku e-commerce w Brazylii ??
Według The Nex Frontier / PayU 2021 obecnie aż 67% Brazylijczyków posiada dostęp do internetu w swoim gospodarstwie domowym, a regularnie w internecie kupuje 49% z nich. Jakie metody płatności i dostaw na rynku e-commerce w Brazylii są najpopularniejsze?
- Zdecydowanie najchętniej wybieranym narzędziem płatniczym jest karta kredytowa.
- Dużą popularnością cieszą się płatności ratalne, które wybiera 80% konsumentów.
- 25% transakcji jest regulowana z użyciem alternatywnych metod (np. gotówkowe Boleto).
Wspomniane Boleto pozwala na płatności online bez posiadania konta w banku. Warto dodać, iż około 10% operacji płatniczych w sklepach internetowych finalizowanych jest z użyciem lokalnych kart kredytowych. Wśród nich bardzo popularne są Elo oraz Hipercard.
Brazylijska sprzedaż w internecie – najważniejsze sklepy ?
Brazylijczycy korzystają na co dzień z wielu lokalnych platform sprzedażowych. Brazylijska sprzedaż w internecie rośnie z roku na rok, a najważniejsze sklepy, na które trzeba zwrócić uwagę to chociażby: Netshoes.com.br, Magazineluiza.com.br, Saraiva.com.br, Submarino.com.br oraz Americanas.com.br. Nic nie stoi na przeszkodzie, by uruchomić w Brazylii sklep pod własnym szyldem. Warto jednak pamiętać, że wymaga to budowania świadomości marki od podstaw.
Ekspansja zagraniczna do Brazylii – reklama sklepu e-commerce ?
Mądrze zaplanowana ekspansja zagraniczna do Brazylii musi uwzględniać również aspekty promocyjne. Reklama i marketing sklepu e-commerce na rynku brazylijskim to oczywiście działania z zakresu pozycjonowania SEO oraz kampanie Google Ads. Warto wiedzieć, iż najpopularniejsze platformy społecznościowe w tym kraju to Facebook oraz YouTube. Popularny jest też komunikator WhatsApp – koniecznie należy umożliwić komunikację z Twoim sklepem w tym kanale.
Rozwiń sprzedaż internetową na rynku e-commerce w Brazylii! ?
Rynek latynoamerykański to smakowity kąsek dla każdego przedsiębiorcy internetowego, który poważnie myśli o rozwoju biznesu na arenie międzynarodowej. Mieszkańcy tych rejonów nie tylko lubią kupować w sieci, lecz również są przyjaźnie nastawieni do Europejczyków. Jeżeli szukasz profesjonalnego wsparcia w ekspansji zagranicznej do krajów Ameryki Południowej, to skontaktuj się z nami i rozwiń sprzedaż internetową na rynku e-commerce w Brazylii!