Dlaczego Tw贸j sklep internetowy nie sprzedaje? 馃洅

Natalia Dulian, Ecommerce Revolution,

Najcz臋stszym pytaniem, kt贸re zadaj膮 sobie przedsi臋biorcy je偶eli co艣 idzie nie zgodnie z planem jest 鈥淒laczego?鈥. Dlaczego jest tak wiele porzuconych koszyk贸w, wsp贸艂czynnik odrzuce艅 tak wysoki, a zyski ni偶sze ni偶 w roku poprzednim? 馃

Spadek sprzeda偶y w e-commerce to problem, kt贸rym zajmuj臋 si臋 w dzisiejszym wpisie. Przygotowa艂am zestaw najcz臋stszych powod贸w, kt贸re przyczyniaj膮 si臋 do tego, 偶e Tw贸j sklep internetowy nie sprzedaje. Zapraszam do lektury. 馃槈

Najcz臋stsze powody niskiej sprzeda偶y w e-commerce 馃搲

Dla wielu przedsi臋biorc贸w sklep internetowy wydaje si臋 doskona艂膮 inwestycj膮. Warto jednak pami臋ta膰, 偶e e-sklep stanowi 偶ywy organizm biznesowy. Je偶eli sklep ma zarabia膰, to trzeba zadba膰 o szereg aspekt贸w. Jakie s膮 najcz臋stsze powody niskiej sprzeda偶y w e-commerce?

  • B艂臋dy w zakresie User Experience.
  • Ograniczone metody dostaw i p艂atno艣ci.
  • Nieresponsywna strona internetowa sklepu.
  • Brak segmentacji w dzia艂aniach marketingowych.
  • Nieatrakcyjna prezentacja produkt贸w.
  • Nieumiej臋tne korzystanie z analityki.
  • Brak wiedzy o w艂asnym (!) asortymencie.
  • Nieprofesjonalna obs艂uga klienta.

W kolejnych akapitach zapoznam Ci臋 bardziej szczeg贸艂owo ze wspomnianymi wy偶ej powodami obni偶onej sprzeda偶y w ecommerce. Dzi臋ki moim wskaz贸wkom zrozumiesz, dlaczego Tw贸j sklep internetowy nie sprzedaje.

User Experience sklepu internetowego 馃枌

B艂臋dna konfiguracja szablonu, zbyt ma艂e przyciski i trudne do znalezienia buttony CTA. Brzmi znajomo? To jeden z najwi臋kszych koszmar贸w klient贸w e-commerce. Szczeg贸lnie tych, kt贸rzy korzystaj膮 z urz膮dze艅 mobilnych. Je偶eli chcesz, aby Tw贸j sklep przynosi艂 zyski, pami臋taj o jego mobilnej wersji i odpowiedni膮 j膮 dostosuj. Zadbaj o to, by najwa偶niejsze elementy (menu, koszyk czy wyszukiwarka) umie艣ci膰 w widocznym miejscu.

Dodatkowo zwr贸膰 uwag臋 na rozmiar button贸w. Je偶eli b臋d膮 zbyt ma艂e, to u偶ytkownik z wi臋kszymi palcami b臋dzie mia艂 problem, aby wybra膰 interesuj膮c膮 go opcje. Pomini臋cie tych punkt贸w mo偶e skutkowa膰 frustracj膮 klienta, kt贸ry zdecyduje si臋 zrobi膰 zakupy w innym sklepie.

Metody dostawy i p艂atno艣ci 馃挸

Wa偶ne, by klient w prosty spos贸b m贸g艂 wybra膰 spos贸b dostawy i p艂atno艣ci. Je偶eli oferujesz dostaw臋 do jakiej艣 sieci sklep贸w, to zadbaj, by konsument m贸g艂 w 艂atwy spos贸b znale藕膰 go na mapie lub li艣cie. Podobnie jest z p艂atno艣ciami. Skomplikowany i wymagaj膮cy du偶ego zaanga偶owania proces p艂atno艣ci zniech臋ca u偶ytkownika. Zadbaj o modu艂 dostosowany do urz膮dze艅 mobilnych. Przecie偶 nie chcesz mie膰 wysokiego wsp贸艂czynnika porzuconych koszyk贸w, prawda?

Nieresponsywna strona sklepu 馃摫

Zadbaj o responsywno艣膰 strony (Responsive Web Design), czyli jej dopasowanie do wielko艣ci okna przegl膮darki. Dzi臋ki temu bez problemu witryna sklepu dostosuje si臋 do mniejszego ekranu smartfona czy tableta. Dodatkowo warto zwr贸ci膰 uwag臋 na kwesti臋 pozycjonowania i tego, jak wp艂ywa na nie RWD. Sklepy, kt贸re nie posiadaj膮 responsywnej strony, lokuj膮 si臋 na dalszych wynikach wyszukiwania Google. A jak m贸wi jeden 偶art鈥 Gdzie najlepiej ukry膰 zw艂oki? Na drugiej stronie wyszukiwa艅 Google. 馃槈 Pami臋taj 鈥 aby sklep przynosi艂 zyski, klienci musz膮 go znale藕膰.

Brak segmentacji 馃攷

Du偶ym problemem wielu w艂a艣cicieli sklep贸w internetowych jest brak segmentacji klient贸w. Jest to istotny punkt nie tylko na etapie tworzenia reklamy, ale tak偶e wtedy, gdy dana grupa konsumencka dokona艂a ju偶 zakupu w naszym e-commerce.

Tworz膮c kampani臋 reklamow膮, warto zastanowi膰 si臋, kto jest nasz膮 grup膮 docelow膮. B臋d膮c w艂a艣cicielem sklepu z artyku艂ami papierniczymi, inn膮 reklam膮 skierujemy do student贸w zaczynaj膮cych nowy rok akademicki, a inn膮 do rodzic贸w, kt贸rzy robi膮 pierwsz膮 wyprawk臋 swojemu przedszkolakowi.

Przy kampaniach remarketingowych r贸wnie偶 nale偶y pami臋ta膰 o segmentacji, wysy艂aj膮c maila z ofert膮 do klient贸w, kt贸rzy ju偶 co艣 u nas kupili. Je偶eli klient w sklepie z produktami AGD/RTV kupi艂 telefon firmy Samsung, to nie wy艣lemy do niego oferty z przecen膮 AirPods鈥櫭硍. Remarketing musi by膰 dopasowany do grupy docelowej.

Nieatrakcyjnie zaprezentowane produkty 馃摲

M贸wi si臋, 偶e konsumenci kupuj膮 g艂贸wnie oczami. Nic dziwnego, 偶e to w艂a艣nie forma prezentacji produktu ma du偶e znaczenie w procesie decyzyjnym klienta. Je偶eli Twoja firma zajmuje si臋 sprzeda偶膮 fizycznych produkt贸w, zadbaj o ich atrakcyjn膮 prezentacj臋.

Zadbaj o dobry wygl膮d produktu, odpowiednie t艂o do zdj臋膰 i same zdj臋cia. Naprawd臋, czasami z艂e fotografie przynosz膮 tak du偶e straty, 偶e lepiej zainwestowa膰 w profesjonalnego fotografa, kt贸ry zamieni Tw贸j produkt w dzie艂o sztuki, kt贸rego ka偶dy b臋dzie po偶膮da艂.

Nieumiej臋tno艣膰 wyci膮gania wniosk贸w 馃

Nie jest tajemnic膮, 偶e analityka odgrywa ogromn膮 rol臋 w prowadzeniu sklepu internetowego. Obecnie na rynku jest wiele narz臋dzi, kt贸re pomog膮 zrozumie膰 zachowania konsument贸w. W efekcie mo偶na dokona膰 poprawek, kt贸re przyczyni膮 si臋 do podwy偶szenia wska藕nik贸w sprzeda偶y. Najpopularniejszym narz臋dziem do analizy stron internetowych jest Google Analytics. GA umo偶liwia mierzenie wielu wska藕nik贸w jednocze艣nie 鈥 wsp贸艂czynnika odrzuce艅, 艣redniego czas trwania sesji czy wielko艣ci ruchu.

Warto przyjrze膰 si臋 sklepowi internetowemu i jego s艂abym punktom. Je偶eli zauwa偶ymy, 偶e klienci wychodz膮 od nas po dodaniu produkt贸w do koszyka i nie finalizuj膮 zam贸wienia, powinna nam si臋 zapali膰 czerwona lampka. Mo偶e proces p艂atno艣ci jest zbyt skomplikowany albo nieobs艂ugiwany na danym urz膮dzeniu?

Brak wiedzy o oferowanych produktach i us艂ugach 馃摎

Czy jeste艣 pewien, 偶e znasz dobrze swoje produkty i us艂ugi? Czy wiesz, do kogo maj膮 one trafi膰? Nierzadko zdarza si臋, 偶e w艂a艣ciciele sklep贸w internetowych albo nie maj膮 wiedzy o swoich produktach, albo jest ona nieaktualna. Jej uzupe艂nienie pozwala na odpowiednie dostosowanie strony i napisanie opisu przyci膮gaj膮cego uwag臋 oraz lepsze targetowanie reklam.

Nieprofesjonalna obs艂uga klienta 馃檮

Niezmiernie istotna jest r贸wnie偶 jako艣膰 obs艂ugi klienta. Konsultanci powinni szczeg贸lnie dobrze zna膰 asortyment sklepu. Konsumenci przed zakupem mog膮 mie膰 rozmaite pytania i dlatego tak wa偶ne jest, by konsultanci potrafili na te w膮tpliwo艣ci odpowiedzie膰. Warto szkoli膰 pracownik贸w z odpowiedniej obs艂ugi, ale tak偶e zadba膰 o ich ci膮g艂e kszta艂cenie w obszarze dzia艂ania firmy.

Zr贸bmy revolucj臋 w Twoim sklepie internetowym! 馃挭

Wierz臋, 偶e powy偶ej wymienione czynniki pomog膮 Ci zbudowa膰 sklep internetowy, kt贸ry przyniesie wymierne zyski. Niemniej warto pami臋ta膰, 偶e to tylko cz臋艣膰 rzeczy, na kt贸re warto zwr贸ci膰 uwag臋. Przyczyn niskiej sprzeda偶y w sklepie internetowym mo偶e by膰 wiele, ale warto szuka膰 genezy i zg艂臋bi膰 problem, poniewa偶 zawsze jest jakie艣 rozwi膮zanie. 馃槈

Je偶eli szukasz profesjonalnego wsparcia w zakresie podniesienia sprzeda偶y w Twoim sklepie internetowym, to skontaktuj si臋 z nami. Um贸w si臋 na konsultacj臋 i zobacz, jak mo偶emy podnie艣膰 zyski i zautomatyzowa膰 procesy w Twoim e-commerce! 馃殌

Newsletter

Zaczekaj! Nie zosta艅 w tyle

Zapisz si臋 do naszego newslettera i otrzymuj warto艣ciowe porady, jak skutecznie zautomatyzowa膰 sw贸j biznes e-commerce oraz zwi臋kszy膰 zyski w sprzeda偶y zagranicznej. Same konkrety, zero spamu!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK